SAR:Sessiohistoria

Kohteesta ExcaliburWiki
Versio hetkellä 7. maaliskuuta 2011 kello 11.19 – tehnyt Helle (keskustelu | muokkaukset) (→‎1. luku: Menneisyyden perintö)
Siirry navigaatioonSiirry hakuun

Calendar of Harptos

* Hammer (Deepwinter)
         o Midwinter between Hammer 30 and Alturiak 1
   * Alturiak (The Claw of Winter or The Claws of the Cold)
   * Ches (The Claw of the Sunsets)
         o Spring Equinox on Ches 18
   * Tarsakh (The Claw of the Storms)
         o Greengrass between Tarsakh 30 and Mirtul 1
   * Mirtul (The Melting)
   * Kythorn (The Time of Flowers)
         o Summer Solstice on Kythorn 20
   * Marpenoth (Leafall)
   * Uktar (The Rotting)
         o Feast of the Moon between Uktar 30 and Nightal 1
   * Nightal (The Drawing Down)
         o Winter Solstice on Nightal 20

Prologi

8.1.2011 (Alturiak, Kolmen verisen virran vuosi):
Ryhmä tapasi Kahden Tähden kaupungissa. Tavernassa kävi ilmi, että kaikki olivat tulleet kaupunkiin edistääkseen Idän Puolustajien asiaa.

Tereth, eräs Idän Puolustajien tiedusteluosastojen johtajista, oli aiemmalla retkellään havainnut epäilyttävän joukkion tekemässä kaivauksia muutaman päivän päässä kaupungista, Surin kukkuloilla. Koko ryhmä tarjoutui vapaaehtoisiksi tutkimaan asiaa Terethin komennossa, ja matkaan lähdettiin aikaisin seuraavana aamuna.

Matkalla vanhat tuttavuudet vaihtoivat kuulumisia ja uudet tutustuivat.

Kuten Tereth aiemmin oli huomannut, kaivauksella oli useita kuoppia, joissa 15-20 örkkiä kaivoivat hakuilla ja lapioilla, isomman örkin ruoskiessa vauhtia. Kiinnostavan porukasta teki punakaapuinen ihminen joka lämmitteli talvisäässä nuotion äärellä.

Tilannetta tarkkailtiin, suunnitelmavaihtoehtoja pohdittiin, ja loppujen lopuksi päätettiin hyökätä oletetun Thay-velhon telttaan yön turvin. Suunnitelma eteni siihen asti hyvin, kun tiedustelija ehti velhon teltan reunalle, jolloin maaginen hälytys herätti koko leirin. Suunnitelman mukaan kuitenkin puskettiin päälle.

Seuranneessa tappelussa punapukuinen velho onnistui livistämään örkkiensä taakse. Kaikki taisteluun osallistuneet örkit tapettiin ja velho antautui.

Velho uhkaili heti punaisten velhojen julmalla kostolla ja monella muullakin asialla. Teltasta löytyi kaivauksia koskevia karttoja ja muistiinpanoja.

1. luku: Menneisyyden perintö

16.1.2011 (Kevät, Kolmen verisen virran vuosi):

Ryhmän onnistui eräällä partioretkellään vangita aluetta piinannut pahamaineinen maantierosvo. Pahantekijä toimitettiin vankilaan oikeudenkäyntiä odottamaan. Hieman yllättäen aikaisemmin selliin virumaan tuotu punainen velho, Calebon, vaikutti kovin kiinnostuneelta puhumaan ryhmän jäsenten kanssa talvella kesken jääneistä kaivauksista.

Velhon yllytyksestä kaivauksia lähdettiin tutkimaan tarkemmin ja raunioiden alta paljastuikin hylätty muinaisen Narfellin aikainen velhokoulu. Calebonin avustuksella Larissa käänsi raunioista löydettyä viimeisen rehtorin päiväkirjaa, josta paljastui mahdollinen muinaisten maagisten aseiden kätköpaikka.

Palkkioksi avusta käännöstyössä Calebon sai vartioidun huoneen linnakkeesta, mutta mukaan asekätkön etsintäretkelle häntä ei uskallettu ottaa.

Valitettavasti muinainen kätköpaikka sijaitsi nykyään Vitsausherrojen hallitsemassa Rawlinin metsässä. Terethin ryhmän tueksi vaaralliselle retkelle lähetettiinkin kymmenen samoojan joukko. Näistä suurin osa kuitenkin menehtyi metsän reunasta löydetyn mystisen pääkallokaasuansan aiheuttamaan tautiin.

Taudin väistyttyä ryhmä ja kolme jäljellejäänyttä samoojaa päättivät jatkaa etsintäretkeä tappioista huolimatta. Eräänä yönä leiriin kuitenkin hyökkäsi lauma hurjia tautien runtelemia susia, joiden silmät hehkuivat pahaenteisen vihreinä...

5.2.2011 (Kevät, Kolmen verisen virran vuosi):

Taistelu tautisten susien kanssa jäi sitten kuitenkin käymättä, sillä ryhmän samooja Illyzhandran koira Noki pelotti ällöttävät otukset karkuun. Tätä hetken ihmeteltyään porukka painui takaisin pehkuihin.

Aamulla matka jatkui kohti salaista asekätköä. Asekätkön paikka oli hieman muuttunut joen vaihdettua virtauskohtaa, mutta siellä se nökötti edelleen pienen tasahuippuisen kallion päällä. Sinne pääsyyn tarvittiin joen ylitys ja kallion huipulle kiipeäminen, mikä osoittautui yllättävän hankalaksi osittain velhon vesikauhun vuoksi ja osittain siksi, että mukana oli lauma koiria, joista ei haluttu luopua. Huipulle kuitenkin päästiin.

Siellä meitä odotti kaikkien yllätykseksi terveen kasvuston peittämät rauniot, jotka eivät sisältäneet mitään kovin mielenkiintoista. Reitti eteenpäin aukesi magian avulla. Koko kallion tasaisen huipun peitti jonkinlainen maaginen kenttä, joka osoittautui teleportaatiokentäksi joka käynnistettiin sanomalla sana "kimaira" vanhalla Narfellin kielellä. Vihje tähän löytyi Calebonilta otetusta kirjasta, jossa oli kuvattuna kyseinen linnake ja taustalle piirretty tyylitelty kimaira. Epäilyttävän helppoa.

Teleportaatiokenttä siirsi meidät jonnekin luolaholviin, joka oli taisteluiden vaurioittama ja josta ei löytynyt muuta mielenkiintoista kuin muutamia maagisia miekkoja sekä huone, jossa oli vikaantuneen suojakentän takana portaali. Larissa yritti lopullisesti poistaa vikaantuneen suojakentän, mutta se epäonnistui surkeasti. Kentän ohi joutui menemään häpeällisesti käyttäen akrobatiaa.

Portaalista menimme läpi pareittain ja toisella puolella meitä oli vastassa räjähtäviä luurankosotureita ja wightejä. Ger melkein kuoli taistelussa, mutta Thereth onnistui parantavilla taidoillaan pitämään hänet hengissä. Taistelun päätyttyä ja pienen lepohetken kuluttua jatkoimme matkaa ja vastaan tuli lisää epäkuolleita. Tällä kertaa tulisia luurankoja ja jäisiä zombeja. Niistäkin pääsimme eroon. Paikka vaikuttaa myös jonkinlaiselta luolaholvilta. Lähdimme tutkimaan rohkeasti eteenpäin ja löysimmekin huoneen jossa oli iiiiso zombie ja hehkuvat vihreät silmät omaava kaapuhemmo ison raatokasan vierellä. Päätimme hoitaa asian diplomaattisesti tekemällä yllätyshyökkäyksen...